ADS „Centrum”
Zabrze, ul. Sobieskiego 21A
tel. 32 271 29 36
Kierownik ADS: mgr Halina Widerska
Mistrz: mgr Robert Mach
W rejonie działalności ADS „Centrum” znajdują się następujące budynki mieszkalne:
-
ul. Armii Krajowej 13 – 13d,
-
ul. Barbary 8, 10, 14, 16,
-
ul. Broniewskiego 3, 5, 7, 12,
-
ul. Damrota 10 – 18,
-
ul. Gen. de Gaulle’a 1 – 9, 18 - 20,
-
ul. Kowalska 8, 12, 14, 18,
-
ul. Mehoffera 7,
-
ul. Krasińskiego 14,
-
ul. Pośpiecha 22,
-
ul. Sobieskiego 3a, 4, 4a, 4b, 5a, 6, 7 - 7a, 9 – 9b, 10, 21, 21a, 23 - 23a, 31 – 31c,
-
ul. Wolności 225, 235a – 235d,
- ul. Żeromskiego 1 – 1b.
Zakres czynności administracji, w ramach obsługi Lokatora:
1. Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących usuwania bieżących awarii lub wykonania planowanych robót w mieszkaniu lub budynku.
2. Załatwianie interwencji w zakresie zgłaszanych usterek, przyjmowanie ustnych lub pisemnych skarg i wniosków.
3. Podejmowanie działań zabezpieczających w przypadku wystąpienia awarii urządzeń lub instalacji będących na wyposażeniu budynków.
4. Przyjmowanie reklamacji mieszkańców i stwierdzenie ich zasadności w przypadku:
- niedogrzania mieszkań (dokonywanie kontroli pomiaru temperatury),
- postoju dźwigów osobowych,
- niewłaściwego stanu czystości.
5. Kontrola nad utrzymaniem właściwego stanu sanitarno – porządkowego administrowanych budynków i terenów.
6. Udzielanie informacji w zakresie:
- regulaminu porządku domowego,
- korzystania z pomieszczeń wspólnego użytku,
- bezpieczeństwa BHP i przeciwpożarowego.
7. Sporządzanie harmonogramu korzystania z pomieszczeń wspólnego użytku (suszarnie, wózkownie itp.).
8. Przyjmowanie i przekazywanie mieszkań spółdzielczych, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Umożliwienie obejrzenia mieszkań lub lokali użytkowych wystawionych do przetargu.
10. Zabezpieczanie mieszkań nie zasiedlonych przed bezprawnym zajęciem.
11. Kontrola usług świadczonych przez podmioty zewnętrzne w zakresie:
- wywozu śmieci,
- dostawy energii elektrycznej,
- dostawy energii cieplnej,
- dostawy wody,
- pracy dźwigów osobowych,
- AZART-u
- koszenia itp.
Kierownik ADS-u odpowiada za terminowe udzielanie odpowiedzi na korespondencję tradycyjną lub elektroniczną.Termin udzielenia odpowiedzi, zgodnie z postępowaniem wewnątrzspółdzielczym określonym w Statucie ZSM, wynosi:
- 1 miesiąc dla spraw zwykłych
- 2 miesiące w sprawach wymagających szczegółowego rozpatrzenia lub skomplikowanych
- 3 miesiące w sprawach wymagających rozpatrzenia przez Radę Nadzorczą ZSM.